10 moduri eficiente de a atrage clienți în hotelul tău
Marius Firache • 9 ianuarie 2023

Strategii câștigătoare 

Căutați strategii câștigătoare pentru a atrage noi oaspeți și pentru a crește gradul de ocupare in hotelul tău.?

Nu există o modalitate mai bună de a face acest lucru decât să oferi o selecție de facilități remarcabile, camere cu numeroase facilități, prețuri competitive și oferte cu reduceri. Dar asta nu este tot.

 

O provocare comună a managerilor care doresc să atragă noi oaspeți în hotelul lor este provocarea unei piețe supraaglomerate și competitive.

 

În timp ce alți hotelieri își oferă serviciile, agențiilor de turism online (OTA) prezintă tarife ieftine, iar concurenți precum Airbnb oferă o concurență neloială.

 

A face proprietatea dvs. să atragă privirile potențialilor clienți poate fi o provocare.

 

De ce hotelurile au nevoie de mai mulți clienți

Indiferent dacă crezi sau nu, clienții sunt vitali oricărei afaceri. Clienții reprezintă un procent mai semnificativ în generarea de venituri pentru fiecare unitate de cazare

 

Scopul fiecărui manager de hotel este de a atrage clienți (atât noi, cât și vechi), deoarece crește gradul de ocupare și respectiv veniturile hotelului.

 

Acum că este stabilită nevoia de a atrage noi oaspeți, este timpul să răspundeți cum să începeți să convertiți potențiali clienți in rezervări.

Hotelul dvs. are ceea ce este necesar pentru a atrage noi clienți sau pentru a aduce înapoi oaspeții vechi?

 

 

Cele mai bune idei pentru a atrage clienții în hotelul dvs

Impresionați vizitatorii înainte de sosirea lor

Un client a rezervat un sejur la hotelul dvs. Acum aveți oportunitatea ta de a face o primă impresie fantastică, oferind un serviciu excepțional pentru clienți.

 

Cunoaște-ți oaspeții.


De ce sunt în vizită? Este o călătorie de relaxare sau în scop de afaceri? Arată-le că îți pasă cu adevărat de ei.

Oferă-le vouchere gratuite. Odată ce cunoașteți scopul călătoriei lor, le puteți oferi vouchere gratuite pentru a vizita cinematograful, muzeul și alte locuri interesante.

Oferă-le un mesaj de bun venit pe care nu îl vor uita.

Aceasta nu este o sugestie populară, dar credeți-mă, funcționează. Impresionarea vizitatorilor la sosire îi pune într-o dispoziție excelentă și îi împiedică să-și dorească să fi rezervat în altă parte. Trebuie să-i scapi de stresul călătoriei.

 

Iată câteva modalități interesante de a oferi oaspeților tăi o primire memorabilă:

 

Oferă-le upgrade-uri gratuite:


Toată lumea iubește gratuitățile. Dacă aveți camere libere peste bugetul lor, le puteți oferi un upgrade. Acest lucru poate contribui în mare măsură la sporirea experienței oaspeților tăi.


Acceptați un early check-in: dacă un client vă informează că va ajunge puțin mai devreme dintr-un motiv sau altul, nu încercați să fiți prea formal. Asigurați-vă că este disponibil un early check-in pentru a evita ca aceștia să aștepte în hol.

Oferiți-le transfer gratuit: pe lângă preluarea oaspeților de la aeroport sau de la gară, vă puteți oferi și să îi conduceți prin oraș și să-i duceți în locurile pe care doresc să le vadă. Toate acestea vor contribui la îmbunătățirea experienței lor.


Familiarizați-vă cu evenimentele speciale: în perioadele festive cu evenimente speciale, oamenii din întreaga lume călătoresc de obicei pentru a sărbători cu prietenii și familia. Oaspeții tăi vor fi bucuroși să fie primiți cu o primire caldă, festivă și memorabilă. De exemplu, puteți oferi cadouri gratuite de Crăciun, vin fiert și restul.

Ajutor cu copiii și cu persoanele cu dificultăți fizice: satisfacția clienților este prioritatea ta principală. Oaspeții vor fi plăcut impresionați atunci când le arăți gesturi amabile ca cel de mai sus.

Training personal

Pentru a oferi servicii de memorabile

 Comportamentul personalului dvs. contribuie la experiența generală a clienților dvs. in hotel. Pentru oaspeți, nu este nevoie de mult pentru a face sau a strica o experiență.

 

Dacă ați fost vreodată la un hotel sau restaurant în care un membru al personalului a fost nepoliticos, morocănos sau de-a dreptul inutil, cred că nu ați dori să vă întoarceți într-un astfel de loc.

 

O modalitate de a atrage mai mulți clienți în afacerea dvs. hotelieră este să vă asigurați că fiecare membru al personalului dvs. oferă oaspeților o experiență imbatabilă și de neuitat.

 

Iată cum să o faci:

 

Încurajați personalul să facă ceva în plus: să le arătați vizitatorilor că vă pasă cu adevărat de ei este esențial pentru o experiență memorabilă și pentru a-i aduce înapoi la unitatea dvs.

Organizați periodic ateliere de lucru sau sesiuni de formare privind asistența clienților:

Clienții sunt și ei oameni, iar nevoile lor se schimbă. Instruirea regulată va asigură că angajații dvs. sunt la curent cu cele mai recente tendințe din industrie.

 

Stabiliți un premiu pentru a recompensa performanțele remarcabile:

O modalitate de a motiva personalul să ofere cea mai bună îngrijire pentru clienți este prin a-i recompensa pentru menținerea profesionalismului. Recompensează-ți angajații pentru că sunt cei mai buni.

 

Mențineți servicii excelente de cameră

Aceasta este o strategie crucială pe care nu o puteți submina. Sunt șanse ca vizitatorii dvs. de hotel să petreacă 80% din timpul lor în camerele lor de hotel.

 

Asigurați-vă că spatiile de cazare din hotel sunt echipate cu gadgeturi pentru productivitate maximă. Majoritatea oaspeților se așteaptă la mai mult decât la televizorul obișnuit prin cablu și la filme în cameră. Oferă-le opțiuni pentru a-și transmite emisiunile preferate și conținutul preferat prin soluții tehnologice moderne.

 

Dacă oaspetele dvs. preferă să comande mâncare din exterior, oferă opțiuni de livrare locală (room service)

 

În plus, dacă nu există o sală de sport în unitatea dvs., puteți pune la dispoziție videoclipuri de fitness în cameră și echipamente de antrenament.

 

Oferiți tarife mai bune cu facilități de agrement

Oamenii călătoresc în jurul lumii din diverse motive. Ei vor să experimenteze cel mai bun tratament în timp ce sunt la hotel.

 

De cele mai multe ori, oamenii de afaceri își prelungesc șederea din cauza câtorva întâlniri improvizate, evenimente viitoare sau din motive personale.

 

În mijlocul programului lor strâns, a presiunii de lucru și a decalajului de program, petrecând ore lungi pe drum, acumulează stres în organism, ducând astfel la oboseală.

 

Din acest motiv, călătorii caută întotdeauna tarife corporative cu facilități standard, cum ar fi un pachet de reducere a stresului. Aceste pachete vor ajuta la transformarea pachetelor lor în pachete fără stres.

 

Stabiliți o prezență online

Internetul este una dintre cele mai ieftine și mai eficiente modalități de a ajunge zilnic la clienți noi. Este, de asemenea, primul loc pe care îl vizitează oaspeți dumneavoastră, înainte chiar de a se îndrepta către hotel. Acesta este motivul pentru care aveți nevoie de o prezență activă pe rețelele sociale.

 

Un motiv pentru care aveți nevoie de o prezență online eficientă este că vizitatorii hotelului dvs. folosesc întotdeauna rețelele sociale în scopuri diferite. Puteți folosi rețelele sociale în următoarele moduri:

 

Creșteți recenziile online:

Indiferent dacă este vorba de Instagram, Google, Facebook sau TripAdvisor, acordați-vă timp pentru a răspunde la recenzii și feedback-uri

Aveți o prezență activă în rețelele sociale: dacă hotelul dvs. are ceea ce este necesar pentru a atrage clienți, arată-l! Nu-l ascunde. Oaspeții tăi vor să știe ce anume face hotelul tău diferit, iar rețelele tale de socializare sunt cel mai bun loc pentru a-i duce prin preajmă.

Optimizați-vă site-ul web și rețelele sociale: atracția și vizibilitatea lucrează mână în  mână. Călătoria unor clienți începe cu o căutare online pentru a găsi un loc de cazare. Așa că fiți înaintea concurenților dvs.cu optimizarea SEO.

Folosiți cuvinte cheie populare pe canalele dvs. sociale și asigurați-vă că site-ul dvs. nu se încarcă lent. Acest lucru vă poate ajuta hotelul să apară în interogările de căutare relevante.

 

Profită de sezonul de vârf al rezervărilor

Sezoanele de vârf de rezervări diferă în funcție de hoteluri. În calitate de proprietar/manager de hotel, dvs. sau echipa dvs. de marketing ar trebui să știți când vor atinge vârful rezervările. Este ideal să aloci mai mult buget de marketing pentru cele mai aglomerate anotimpuri.

 

Un studiu atent al rezervărilor la hoteluri vă va ajuta sa observați când este perioada de vârf a sezonului sau când cererea este scăzută. Utilizați această perspectivă pentru a vă ajusta bugetul în funcție de fiecare sezon. Nu ați dori să cheltuiți foarte mult pe campanii de marketing în sezoanele în care cererea este scăzută.

 

Asigurați-vă că vizați publicul potrivit

Ce tip de hotel conduceți și care sunt potențialii dumneavoastră oaspeți?

 

Clienții pentru un hotel situat lângă o plajă cu nisip diferă de un hotel situat la periferia orașului. Acești oameni rezervă diferit și au, de asemenea, obiceiuri diferite.

 

Poate doriți să luați în considerare segmentarea sau defalcarea publicului dvs. pentru a face acest lucru mai ușor. Împărțiți-vă publicul în campanii separate pentru a vă asigura că nu vă petreceți tot timpul încercând să vindeți publicului greșit.

 

Petreceți timp definindu-vă publicul, astfel încât să creați un mesaj perfect și convingător pentru persoana potrivită și la momentul potrivit.

 

Marketing prin e-mail și comunicare post-ședere

Menținerea contactului cu vizitatorii hotelului după ce aceștia pleacă aduce efectiv clienții într-un hotel. Le arați că îți pasă de experiența pe care au primit-o prin alegerea hotelului tău.

 

Comunicarea post-ședere crește șansele unei rezervări repetate. Pentru a menține comunicarea după ce au plecat, puteți face următoarele:

 

Fiți în contact rapid cu ei: este ideal să fiți în contact în termen de două până la trei zile de la plecarea oaspetelui. Nu doar pentru vânzare în plus, ci pentru a le arăta că îți pasă sincer de ei.

Oferă ceva: ar putea fi o reducere pentru vizite viitoare, o promoție sau altceva, pentru ca hotelul sau experiența avuta in hotelul tău sa rămână in mintea lor.

Rezolvați rapid reclamațiile: faceți tot ce vă stă în putință pentru a rezolva orice plângeri ar putea avea oaspetele dvs. prin utilizarea serviciului oferit de hotel. Lucrați pentru a obține/menține un rezultat pozitiv.


Promovează hotelul și locația

Sunt șanse ca mulți dintre potențialii dvs. oaspeți să nu fie încă siguri dacă orașul sau zona în care se află proprietatea dvs. este locul ideal în care doresc să își petreacă timpul. Acesta este motivul pentru care nu ar trebui să vă concentrați energia de marketing pe facilitățile hotelului dvs.

 

Deși este o idee excelentă să-i faci publicitate piscinei îngrijite, camerelor de top, etc., este, de asemenea, profitabil să promovezi mediul înconjurător. Spune-le ce face din acel oraș un loc de dorit, caracteristicile unice ale mediului, cum ar fi securitatea, plimbarea in natură sau liniștea.

 

Această strategie vă poate ajuta să atrageți anumiți clienți care își doresc/caută aceste caracteristici.


Construiți o relație cu afacerile locale

Dacă nu mă înșel, hotelul tău nu este situat într-o pădure. Mai probabil, ești înconjurat de alte afaceri și francize locale.

 

Fie că este o afacere la scară mică, fie un magazin sau un restaurant cunoscut, este esențial să-ți cunoști vecinii de afaceri. Construirea de relații cu proprietarii de afaceri locale este o strategie excelentă pentru promovarea afacerilor fiecăruia.

 

De exemplu, ați putea să vă asociați cu un butic și să organizați un concurs simplu în care câștigătorul primește un pachet gratuit de la butic și un sejur redus la hotel. Aveţi încredere în mine; aceasta este o strategie eficientă care va atrage mai mulți clienți de afaceri.

 

Creați programe de loialitate

Programele de loialitate sunt o strategie care vă pot ajuta să vă asigurați că oaspeții dumneavoastră vor revenii în hotelul dvs. Aceste programe urmăresc să ofere reduceri semnificative și bonusuri unice clienților care revin. Le permite oaspeților să atingă un anumit nivel sau un anumit punct din an pentru vizitarea hotelului dvs.

 

Concluzie

Când oaspeții sunt tratați în mod excepțional, ei vor fi entuziasmați să se întoarcă la hotel. De asemenea, vor fi dornici să-și împărtășească experiențele cu alții, atrăgând automat mai mulți vizitatori ai hotelului.

 

Toate strategiile menționate în această resursă sunt super eficiente. Cu toate acestea, nu le puteți implementa pe toate simultan. Cel mai bun lucru pe care îl ai de făcut este să descoperi ce îi lipsește hotelului tău, apoi să selectezi o strategie pentru a depăși provocarea.


De către Marius Firache 26 august 2023
Norme Operaționale Standard pentru Ospitalitate de Vârf și Experiențe Memorabile
De către Marius Firache 26 august 2023
Conultanță Hotelieră